Noua taxa auto

Noua taxa auto din 2013 va fi aplicata numai autovehiculelor cu cel mult 8 locuri si va fi stabilita luand în calcul emisia de CO2, nici doar 30%, ca in prezent, cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro1 si Euro2 urmand sa scada comparativ cu valorile actuale. Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuata o singura data pe toata durata de functionare a masinii, indiferent de cate ori aceasta va fi vanduta ulterior.

CUM SE CALCULEAZA NOUA TAXA AUTO. PENTRU CE MASINI SCADE SI PENTRU CE MASINI CRESTE

Noua taxa auto 2013 va fi aplicata numai masinilor de tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducătorului cel mult 8 locuri pe scaune) nu si celorlalte tipuri de autovehicule precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto. “Intentia este sa aplicam principiul conform caruia “poluatorul plateste”, dar si sa incurajam achizitia de masini mai putin poluante. Acum, pentru masinile vechi este perceputa o taxa aberanta, ceea ce creeaza un blocaj in achizitiile de masini mai putin poluante” a declarat ministrul Rovana Plumb.

Taxa auto 2013 (timbrul de mediu) va lua in calcul doar emisiile poluante de CO2, spre deosebire de sistemul actual in care este calculata si cilindrica. Emisia de CO2 va fi luata in calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, in conditiile in care in prezent aceste emisii au o proportie de doar 30% la stabilirea taxei auto. Timbrul de mediu va fi calculat in continuare si in functie de cota de depreciere a masinii, rezultata din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei auto pentru masinile non-euro, Euro1 și Euro2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual. Se merge pe ideea ca acest tip de masini are o durata scurta de functionare si, deci, va polua pentru un interval mai mic. Taxa va fi platita cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule (conform Legii nr.571/2003) precum si taxa pentru emisii poluante provenite de la autovehicul si care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementarilor egale aflate in vigoare la momentul inmatricularii.