Auto Franta

Ce stii despre piata auto Franta?

Piata auto Franta este una dintre cele mai importante piete auto nu numai in clasamentul european(ocupa locul 3, dupa Germania si Spania), ci si pe plan mondial(ocupa locul 10). Reteaua rutiera franceza are peste 890.000 km, din care 10.000 km fac parte din reteaua de autostrazi. Exista de asemenea, o retea bine dezvoltata de drumuri nationale, de peste 30.000 km, care fac legatura intre principalele orase. Piata auto Franta este dominata de pricipalii producatorii interni cum ar fi Renault, Peugeot si Citroën.

Renault este cea mai importanta companie de pe piata auto Franta, care in urma aliantei cu grupul japonez Nissan a devenit unul dintre cei mai mari constructori de automobile din lume. Corporatia Renault a luat nastere in anul 1898, primul autoturism purtand numele de Renault Voiturette 1CV. Progresele tehnologice numerose(realizate inclusiv in ceea ce priveste siguranta pasagerilor si a pietonilor) si designul revolutionar al automobilelor scot in evidenta producatorul auto francez, acest lucru concretizandu-se prin numarul foarte mare al vanzarilor.

Ocupandu-se cu atentie si grija de siguranta pasagerilor, inginerii Renault au construit inca din anul 1951, langa Paris, Centrul Tehnic Lardy pentru testarea vehiculelor. Aceasta testare are in vedere atat functionarea in conditii normale a automobilului, cat si in cazul unui impact, Renault ocupand in prezent pozitia de lider in siguranta auto. Compania dispune de numeroase studii in materie de accidentologie si biomecanica, astfel ca experienta capatata de-a lungul anilor a condus la o performanta de neegalat: Renault este constructorul cu cele mai multe modele, care au obtinut maximul de 5 stele la testele ‘Crash’ EuroNCAP(European New Car Assessment Programme este o organizatie sprijinita de multe guverne europene, care se ocupa cu testarea sigurantei oferita de automobilele noi). Eficienta testelor este din ce in ce mai mare datorita evolutiei in ceea ce priveste tehnica si modul de testare.

Calitatea, siguranta si confortul automobilelor nu sunt singurele elemente cheie care determina succesul in ceea ce priveste vanzarile inregistrate. Astfel, recordul din anul 2010 cand, in ciuda crizei economice, vanzarile au atins cifra de 2,63 milioane de unitati, se datoreaza in mare parte si automobilelor cu pret redus oferite de cel mai de seama producator de pe piata auto Franta.

Colaborarea dintre piata auto Franta si piata romaneasca de automobile

Colaborarea dintre Renault si marca romaneasca Dacia a inceput in 1999, cand compania franceza a cumparat de la statul roman uzinele Dacia. Investitiile Renault in Romania se ridicau in 2008 la suma de 1,2 miliarde de euro, iar pana in 2011 acestea au crescut cu 600 milioane de euro. In zece ani, Renault a investit in Romania 1,5 milioane de euro, producand 1,45 milioane de autovehicule Logan si Sandero, din care 950.000 sunt produse sub marca Dacia.

Potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile(APIA) in 2006, Grupul Renault detinea 45% din piata romaneasca. In raportul anual al asociatiei, Dacia detinea 37% din piata, iar Renault 8%, insa producatorul francez ramane cea mai populara marca de automobile importate. Cel mai vandut model(din import) in Romania este Renault Clio(13.249 de unitati), urmat de Škoda Fabia(7.629 de unitati) si de Renault Mégane(6.882 de masini).

In anul 2007 grupul Renault a deschis in Romania, la Bucuresti, un centru de inginerie numit Renault Technologie Romania(RTR). Scopul crearii acestui centru este de a dezvolta proiecte pentru automobile si platforme tehnice, care urmeaza sa fie vandute in Europa Centrala si de Est, Turcia, Rusia si Africa de Nord. RTR se ocupa atat de design si testare, achizitie, management, HR, IT, dar si de dezvoltarea unor modele pornind de la platforma Logan. In prezent, organizatia isi desfasoara activitatea in Bucuresti(birourile de design), Pitesti si Titu(centru de testare). Printre primele realizari ale centrului se numara varianta 2008 a modelului Renault Clio Symbol, inginerii romani de la RTR, alaturi de cei turci si francezi avand o contributie importanta in ceea ce priveste partea de design.